Obchodní podmínky

Obchodní podmínky

1. DEFINICE

1.1. Prodávající - společnost MB "Oksimoronas", se sídlem Naujoji Riovonių g. 25, 03153 Vilnius, Litva, IČ: 303548364, DIČ: LT100009834213.

1.2. Internetový obchod - elektronický obchod umístěný na internetových stránkách www.feelbrill.cz.

1.3. Kupující - osoba, která objednává nebo nakupuje zboží v Internetovém obchodě.

1.4. Pracovní den - kterýkoli den v týdnu s výjimkou soboty a neděle a státních svátků.

1.5. Osobní údaje – údaje Kupujícího, jejichž zpracování je specifikováno v Zásadách ochrany osobních údajů.

1.6. Zásady ochrany osobních údajů - dokument schválený Prodávajícím, který obsahuje hlavní ustanovení týkající se shromažďování, ukládání, zpracování a uchovávání osobních údajů a dalších souvisejících aspektů při používání tohoto Internetového obchodu.

1.7. Obchodní podmínky - tyto Obchodní podmínky, které popisují ustanovení týkající se nákupu zboží v Internetovém obchodě.

1.8. Účet - výsledek registrace v Internetovém obchodě, jejímž výsledkem je vytvoření účtu, na kterém jsou uloženy osobní údaje a údaje o objednávce poskytnuté Kupujícím v rámci operací v Internetovém obchodě.

2. OBECNÁ USTANOVENÍ

2.1. Tyto Obchodní podmínky jsou právním dokumentem, který se zavazujeKupující i Prodávající dodržovat. Obchodní podmínky upravují práva a povinnosti Kupujícího a Prodávajícího, další podmínky kupní smlouvy a ustanovení týkající se nákupu v Internetovém obchodě. Doporučujeme, abyste si před objednáním zboží v Internetovém obchodě pozorně přečetli Obchodní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů a ujistili se, že jste jim porozuměli. Pokud s ustanoveními Obchodních podmínek a/nebo Zásad ochrany osobních údajů nesouhlasíte, neměli byste Internetový obchod používat.

2.2. Osoby oprávněné k uskutečnění nákupu na Internetovém obchodě jsou:

  • fyzické osoby, které dosáhly plnoletosti a nejsou omezeny na svéprávnosti ve vztahu k uskutečnění nákupu na Internetovém obchodě.
  • fyzické osoby ve věku 14 až 18 let se souhlasem rodičů nebo opatrovníků, s výjimkou případů, kdy jsou tyto osoby finančně nezávislé.
  • Právnické osoby prostřednictvím osob oprávněných jednat jejich jménem.
  • Zplnomocnění zástupci jednající za některou z výše uvedených osob.

2.3. Podáním objednávky v tomto Internetovém obchodě Kupující potvrzuje, že je oprávněn k nákupu zboží v Internetovém obchodě.

2.4. Za účelem potvrzení správnosti údajů uvedených při registraci Účtu v Internetovém obchodě bude Kupujícímu zaslán e-mail s žádostí o potvrzení uvedených údajů.

2.5. Zboží se považuje za objednané, jakmile Kupující obdrží potvrzení o tom, že jeho objednávka byla učiněna, a to prostřednictvím e-mailové adresy uvedené Kupujícím. Pokud se Kupující rozhodne zaplatit za zboží v okamžiku zadání objednávky, objednávka je uskutečněna po připsání peněz na bankovní účet Prodávajícího.

3. PRÁVA A POVINNOSTI KUPUJÍCÍHO

3.1. Právo odstoupit od kupní smlouvy

Kupující, který nakupuje jako spotřebitel, má právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu. Lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne po 14 dnech ode dne, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba jiná než dopravce nabyla zboží do fyzického držení, nebo v případě více výrobků objednaných spotřebitelem v jedné objednávce a dodaných samostatně, 14 dnů ode dne, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba jiná než dopravce nabyla do fyzického držení poslední výrobek.

Za účelem uplatnění práva na odstoupení od smlouvy může Kupující toto právo uplatnit přihlášením ke svému účtu a odesláním informací o vrácení zboží v části "Objednávky". Pokud Kupující zakoupil výrobek bez registrace Účtu, může Kupující informovat o vrácení výrobku poskytnutím informací v odkazu zaslaném Kupujícímu v e-mailu s potvrzením objednávky. Kupující může použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy uvedený v příloze na konci Obchodních podmínek, použití tohoto formuláře však není povinné. Aby nedošlo ke zmeškání lhůty pro odstoupení od smlouvy, postačí, když Kupující oznámí svůj záměr uplatnit právo na odstoupení od smlouvy před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy. Pokud se Kupující rozhodne využít práva na odstoupení od smlouvy, Prodávající vrátí Kupujícímu celkovou částku, kterou od něj obdržel, včetně nákladů na dodání zboží, s výjimkou případných dodatečných nákladů vzniklých v důsledku toho, že si Kupující zvolil jiný než obvyklý nejlevnější způsob dodání nabízený v Internetovém obchodě, a to nejpozději do 14 dnů ode dne oznámení Kupujícího o odstoupení od kupní smlouvy. V případě vrácení zboží jiným způsobem než způsobem uvedeným v bodě 3.5 Obchodních podmínek nese přímé náklady na vrácení zboží Kupující. Vrácení peněz bude provedeno stejným způsobem platby, který Kupující použil pro původní platební transakci, přičemž peněžní prostředky budou vráceny na účet Kupujícího, ze kterého bylo zboží zaplaceno. Prodávající neodpovídá za případné selhání nebo prodlení při převodu za vrácené zboží, pokud Kupující nesprávně uvede údaje potřebné pro vrácení. Kupující je povinen zaslat zboží zpět prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů ode dne, kdy podal prodávajícímu žádost o odstoupení od kupní smlouvy na zboží.

Prodávající je oprávněn nepokračovat v řízení o vrácení peněz, dokud neobdrží vrácené zboží nebo doklad o tom, že Kupující vrácené zboží odeslal, podle toho, co nastane dříve. Kupující odpovídá za případné snížení hodnoty zboží v důsledku úkonů, které nejsou nezbytné ke zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží.

3.2. Podmínky pro vrácení zboží podle bodu 3.1 Obchodních podmínek

Kupující může uplatnit právo uvedené v bodě 3.1 Obchodních podmínek pouze za splnění všech níže uvedených podmínek:

- Zboží nebylo poškozeno nebo nebyl podstatně změněn jeho vzhled;

- Zboží nebylo použito a jsou zachovány jeho užitné vlastnosti;

- Zboží má všechny vnitřní i vnější etikety, ochranné fólie atd., které byly v době nákupu neporušené a nepoškozené. Pokud bylo odstranění štítků nutné ke kontrole zboží, je Prodávající oprávněn zboží bez štítků nepřijmout, pokud prokáže, že mu tím vzniknou dodatečné náklady (náklady na výrobu nového štítku, náklady na ověření), nebo že odstranění těchto štítků nelze obnovit a že zboží ztratilo svou originalitu.

Kupující není oprávněn vrátit zboží, které bylo po dodání rozbaleno a které je nevhodné k vrácení ze zdravotních nebo hygienických důvodů, formou odstoupení od smlouvy podle bodu 3.1 Podmínek.

3.3. Právo na vrácení vadného zboží

Kupující, který zakoupil vadný výrobek, má právo uplatnit u Prodávajícího nárok na vrácení zboží do 2 let od dodání výrobku Kupujícímu. V takovém případě musí Kupující kontaktovat Prodávajícího na e-mailové adrese info@feelbrill.cz a sdělit údaje o svém jménu, důvodu vrácení zboží, číslo objednávky nebo číslo faktury potvrzující platbu za zboží, kontaktní údaje (telefonní číslo nebo e-mailovou adresu), číslo bankovního účtu a název banky, u které je účet veden, číselný kód, pokud je v rámci reklamace uplatněné Kupujícím požadováno vrácení peněz zaplacených Kupujícím za zboží nebo části peněz zaplacených Kupujícím za zboží na účet Kupujícího a jeden z následujících nároků:

- odstranit vady věci (opravit věc);

- vyměnit vadný výrobek za výrobek vyhovující kvality;

- snížit cenu zboží;

- vrátit zaplacenou cenu.

Zboží se považuje za zboží dobré jakosti, pokud (i) odpovídá popisu a vlastnostem uvedeným v Internetovém obchodě (ii) je vhodné pro běžné použití jako jiné zboží stejného druhu (iii) kvalita a vlastnosti zboží jsou takové, jaké lze očekávat od jiného zboží stejného druhu.

Zboží prodávané v Internetovém obchodě, zejména ručně vyráběné výrobky, může být vyrobeno z přírodních materiálů. Některé vlastnosti, jako jsou odchylky v pruzích, struktuře pleteniny nebo barvě, se nepovažují za vady nebo nedostatky. Pro výrobu zboží jsou vybírány pouze materiály nejvyšší kvality, ale jejich přirozené vlastnosti jsou nevyhnutelné a měly by být akceptovány jako součást individuálního vzhledu zboží.

Zboží může být na požádání vráceno poštou na adresu uvedenou Kupujícím prostřednictvím samoobslužných terminálů LP Express nebo kurýrní službou. Prodávající vrácené zboží pečlivě zkontroluje a v přiměřené lhůtě bude Kupujícího informovat na jeho e-mailovou adresu s informací, zda bude splněn některý z požadavků Kupujícího uvedených v tomto odstavci. Částka zaplacená za výrobek bude vrácena nebo výrobek vyměněn do 14 dnů ode dne, kdy byl Kupujícímu zaslán e-mail potvrzující vrácení peněz nebo výměnu.

Pokud Kupující požádá o vrácení peněz a tato žádost je oprávněná, bude Kupujícímu vrácena celá částka zaplacená za výrobek, včetně nákladů na doručení spojených s odesláním výrobku a nákladů na zaslání tohoto výrobku zpět. Vrácení peněz bude provedeno stejným způsobem, jaký si Kupující zvolil při nákupu zboží.

3.4. Způsoby vrácení peněz

Kupující může vrátit Zboží jeho zasláním prostřednictvím samoobslužných terminálů LP Express nebo prostřednictvím kurýra.

3.5. Kupující je povinen zaplatit za zakoupené zboží a převzít je v souladu s postupy uvedenými v těchto Obchodních podmínkách. Odmítne-li Kupující převzít zboží při dodání bez závažných důvodů, je povinen uhradit náklady na vrácení zboží na žádost Prodávajícího. Kupující je rovněž povinen uhradit náklady požadované kurýrem v případě, že si Kupující nevyzvedne zboží v době dohodnuté s kurýrem.

3.6. Kupující se zavazuje chránit a nezpřístupnit třetím osobám přihlašovací údaje k Účtu. Kupující odpovídá za uchování jemu poskytnutých přihlašovacích údajů k Účtu, jakož i za veškeré úkony (přenos dat, zadané objednávky, uživatelské komentáře apod.), které v Internetovém obchodě po přihlášení k Účtu provede, a za důsledky, které z toho mohou vyplynout. Pokud Kupující ztratí přihlašovací údaje k Účtu, musí o tom neprodleně informovat Prodávajícího e-mailem na adresu info@feelbrill.cz.

3.7. Kupující odpovídá za to, že údaje, které uvedl v Internetovém obchodě, jsou přesné, správné a úplné. Pokud se údaje uvedené Kupujícím v Internetovém obchodě změní, musí je Kupující aktualizovat v sekci "Můj účet" nebo oznámením na info@feelbrill.lt. Prodávající v žádném případě neodpovídá za škodu, která Kupujícímu a/nebo třetím osobám vznikne v důsledku toho, že Kupující uvedl nesprávné a/nebo neúplné osobní údaje, případně je po změně neupravil a neaktualizoval. Pokud Kupující při používání Internetového obchodu poskytne osobní údaje třetích osob, odpovídá za zákonnost poskytnutí a použití těchto údajů výhradně Kupující.

3.8. V případě jakýchkoli problémů s produktem zakoupeným v Internetovém obchodě může Kupující kontaktovat info@feelbrill.cz. Kupující má rovněž možnost podat podnět/stížnost České obchodní inspekci (tř. Kpt. Jaroše 1924/5, 602 00 Brno-střed, webové stránky: www.coi.cz, jeho územní pracoviště v krajích) nebo vyplnit formulář žádosti na platformě pro elektronické řešení sporů na adrese ec.europa.eur/odr/.

4. PRÁVA A POVINNOSTI PRODÁVAJÍCÍHO

4.1. Prodávající se zavazuje zpřístupnit služby Internetového obchodu, jejichž podmínky provozování jsou uvedeny v těchto Obchodních podmínkách a v dalších podmínkách zveřejněných na Internetovém obchodě.

4.2. Pokud Kupující zaplatí za zboží, ale nepodaří se ho kontaktovat ve lhůtě stanovené pro zvolený způsob dodání, objednávka Kupujícího se zruší a zboží bude vráceno Prodávajícímu.

4.3. Prodávající se zavazuje dodat zboží zakoupené Kupujícím způsobem dodání zvoleným Kupujícím v souladu s podmínkami uvedenými v Obchodních podmínkách.

4.4. V případě, že Prodávající není schopen dodat zboží zakoupené v Internetovém obchodě z důvodu nepředvídatelných okolností souvisejících s dodávkou zboží nebo z důvodu, že zboží není skladem, má Prodávající právo od kupní smlouvy odstoupit, a to tak, že o tom Kupujícího předem informuje. V takovém případě může Prodávající nabídnout Kupujícímu výrobek stejné nebo vyšší kvality a hodnoty. Pokud Kupující odmítne, Prodávající se zavazuje vrátit Kupujícímu zaplacené peníze do 5 pracovních dnů na účet Kupujícího, ze kterého byla platba provedena.

4.5. Prodávající si vyhrazuje právo kdykoli odstranit jakékoli zboží z Internetového obchodu a odstranit nebo změnit jakékoli informace v Internetovém obchodě.

4.6. Prodávající vynaloží veškeré úsilí, aby splnil každou objednávku Kupujícího, mohou však nastat výjimečné okolnosti, které si vyžádají zrušení objednávky po odeslání potvrzení objednávky, a Prodávající si vyhrazuje právo tak kdykoli učinit.

4.6. Pokud se Kupující rozhodne odstoupit od kupní smlouvy a oznámí to Prodávajícímu postupem podle článku 3 Obchodních podmínek, vrátí Prodávající Kupujícímu zaplacenou částku postupem podle článku 3 Obchodních podmínek.

4.7. Pokud Kupující používá Internetový obchod v rozporu s těmito Obchodními podmínkami, pokouší se narušit stabilitu a bezpečnost Internetového obchodu nebo jinak porušuje právní předpisy České republiky, má Prodávající právo bez předchozího upozornění omezit Kupujícímu možnost používání Internetového obchodu nebo zrušit Účet Kupujícího. Prodávající v žádném případě neodpovídá za jakoukoli ztrátu nebo škodu způsobenou útokem na informační systémy, virem nebo jiným softwarem či technologicky škodlivým nebo poškozujícím materiálem, který může ovlivnit počítače, IT vybavení, data nebo materiály osob využívajících Internetový obchod v důsledku používání Internetového obchodu nebo stahování jeho obsahu, jakož i webových stránek, na které odkazuje.

4.8. Pokud Internetový obchod obsahuje odkazy na jiné webové stránky a informace třetích stran, jsou tyto odkazy uvedeny pouze pro informační účely a Prodávající nemá nad těmito webovými stránkami žádnou kontrolu, bez ohledu na jejich obsah nebo informace. Prodávající proto nenese žádnou odpovědnost za případné ztráty nebo škody vzniklé v důsledku jejich používání.

5. OBJEDNÁVKY

5.1. Cena zboží uvedená v Internetovém obchodě v okamžiku podání objednávky je konečná a platná pro Kupujícího i Prodávajícího, s výjimkou případu zjevného omylu. Pokud Prodávající zjistí, že cena jakéhokoli zboží objednaného Kupujícím je nesprávná, bude o tom Kupujícího co nejdříve informovat a Kupujícímu bude dána možnost potvrdit objednávku za správnou cenu nebo objednávku zrušit. Pokud se Prodávajícímu nepodaří Kupujícího kontaktovat, bude objednávka považována za zrušenou a veškeré částky zaplacené Kupujícím budou Kupujícímu vráceny. Ceny se mohou kdykoli změnit, avšak s výjimkou výše uvedených okolností nebudou objednávky, u nichž Prodávající zaslal potvrzení objednávky, změnami cen dotčeny. Ceny v internetovém obchodě jsou uvedeny v korunách českých (CZK) a zahrnují DPH. K ceně zboží se připočítávají náklady na dodání zboží, které závisí na zvoleném způsobu dodání a platby.

5.2. Kupující může objednat a zakoupit zboží v Internetovém obchodě jedním z následujících způsobů:

- registrací v Internetovém obchodě a vytvořením Účtu, přičemž při registraci uvede povinné údaje. Kupující se může přihlásit ke svému Účtu zadáním e-mailové adresy uvedené při registraci a hesla navrženého Kupujícím;

- bez registrace účtu v internetovém obchodě. V takovém případě musí Kupující uvést své jméno, příjmení, e-mailovou adresu, telefonní číslo a údaje o doručovací adrese.

5.3. Potvrzení objednávky bude Kupujícímu poskytnuto na e-mailovou adresu Kupujícího uvedenou při potvrzení objednávky.

6. CENA A PLATBA ZA ZBOŽÍ

6.1. Platba za zboží se provádí platební kartou (Visa nebo Mastercard) nebo přímým převodem prostřednictvím elektronického bankovnictví.

6.2. Kupující se zavazuje zaplatit za zboží bez zbytečného odkladu. Teprve po zaplacení objednávky Kupujícím bude vytvořena objednávka zboží.


6.3. Po obdržení objednávky Kupujícího bude provedena autorizace platební karty Kupujícího, aby bylo zajištěno, že na platební kartě je dostatek finančních prostředků pro provedení platební transakce.

6.4. Kliknutím na tlačítko "Zaplatit" během procesu potvrzení objednávky Kupující potvrzuje, že se jedná o jeho platební kartu, ze které je platba realizována.

6.5. Platební karty podléhají ověření a autorizaci vydavatelem platební karty, pokud však vydavatel platbu neautorizuje, Prodávající nenese odpovědnost za případné zpoždění nebo nedodání zboží.

6.6. Kupující souhlasí s tím, že Prodávající bude vystavovat faktury v elektronické podobě.

7. DODÁNÍ A PŘEVZETÍ ZBOŽÍ

7.1. Při nákupu zboží v Internetovém obchodě si Kupující zvolí způsob dodání a uvede přesnou adresu dodání.

7.2. Kupující se zavazuje, že si zboží vyzvedne sám. V případě, že Kupující nepřevezme zboží sám a zboží bude přesto doručeno na uvedenou adresu na základě dalších údajů poskytnutých Kupujícím, nemá Kupující právo uplatňovat vůči Prodávajícímu nároky za doručení zboží nesprávnému subjektu.

7.3. Zboží nabízené na tomto Internetovém obchodě může být doručováno na celé území České republiky.

7.4. Způsoby dodání a cena dodání:

- doručení na odběrné místo (Zásilkovna) nebo na Z-Box (Zásilkovna). Pokud výše objednávky přesáhne 999 Kč, pak je doručení ZDARMA. V opačném případě je cena doručení 69 Kč;

- doručení domů, do zaměstnání nebo na jinou uvedenou adresu prostřednictvím kurýra Zásilkovny. Cena doručení 145 Kč.

*Ceny se mohou měnit v závislosti na aktuálně platných nabídkách partnerů. Ceny za doručení se vztahují na jednu objednávku.

Přesná výše ceny za doručení bude Kupujícímu sdělena v internetovém obchodě před potvrzením objednávky. Výše ceny za dodání se po potvrzení objednávky nemění.

7.5 Dodací lhůty jsou uvedeny v popisech produktů. Jsou předběžné a mohou se změnit.

7.6 Prodávající je zproštěn odpovědnosti za porušení dodacích lhůt v případě, že zboží nebylo Kupujícímu dodáno nebo nebylo dodáno včas z důvodu zavinění Kupujícího nebo z důvodu okolností, které Kupující nemohl ovlivnit.

7.7 Při převzetí zboží je Kupující povinen zkontrolovat stav zásilky (zda je vnější obal neporušený) a podepsat doklad o dodání a převzetí. Jakmile Kupující podepíše doklad o dodání a převzetí, má se za to, že zásilka byla doručena v pořádku. Zjistí-li Kupující, že obal zásilky je poškozen (pomačkaný, mokrý nebo jinak zevně poškozený), je povinen tuto skutečnost uvést na dokladu o dodání a převzetí nebo v případě dodání kurýrní službou sepsat protokol o poškození obalu a informovat o tom Prodávajícího. Pokud tak Kupující neučiní, je Prodávající zproštěn odpovědnosti za poškození zboží a za případné nesrovnalosti v sestavě zboží, pokud lze tyto nesrovnalosti zjistit prohlídkou vnějšího obalu zboží. Kupující je povinen v případě vyzvednutí zásilek ze samoobslužných terminálů a zjištění jakýchkoli nesrovnalostí informovat Prodávajícího neprodleně po tomto vyzvednutí o těchto nesrovnalostech.

7.8. Vlastnosti veškerého prodávaného zboží jsou uvedeny v popisu jednotlivých položek v Internetovém obchodě. Prodávající neodpovídá za to, že barva, tvar nebo jiné vlastnosti zboží v Internetovém obchodě nemusí odpovídat skutečné velikosti, tvaru a barvě zboží v důsledku specifik monitoru používaného Kupujícím.

8. ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Osobní údaje poskytnuté Kupujícím budou zpracovávány v souladu s postupem a za podmínek stanovených v Zásadách ochrany osobních údajů.

9. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

9.1 Prodávající si vyhrazuje právo kdykoli měnit a doplňovat tyto Obchodní podmínky a další dokumenty související s těmito Obchodními podmínkami. Změny nebo doplňky Obchodních podmínek nabývají účinnosti dnem jejich zveřejnění, a to zveřejněním v Internetovém obchodě. Pokud Kupující nesouhlasí s novým zněním Obchodních podmínek, dodatků, doplnění či změn, má právo je odmítnout s tím, že ztrácí právo využívat služby Internetového obchodu. Pro nákupy v Internetovém obchodě platí pravidla platná v době podání objednávky.

9.2. Smluvní strany jsou zproštěny plnění svých závazků podle těchto Obchodních podmínek, pokud nemohou být splněny v důsledku nepředvídatelných okolností, které nemohou smluvní strany ovlivnit a které jsou stanoveny v Pravidlech o zproštění odpovědnosti v případě vyšší moci schválených vládou Litevské republiky usnesením č. 840 ze dne 15. července 1996, jakož i v dalších právních předpisech Litevské republiky.

9.3 Veškerá autorská práva a jiná práva duševního vlastnictví k textovému nebo grafickému obsahu Internetového obchodu náleží Prodávajícímu nebo třetí straně, která obsah poskytuje. Je zakázáno používat nebo šířit obsah Internetového obchodu bez písemného souhlasu Prodávajícího.

9.4 Prodávající nepřebírá žádné riziko a je bezpodmínečně zproštěn odpovědnosti, pokud se Kupující s těmito Obchodními podmínkami v plném rozsahu neseznámil, ačkoli mu k tomu byla dána příležitost.

9.5 Pro vztahy vyplývající z těchto Obchodních podmínek platí právo Evropské unie. Veškeré spory vzniklé v souvislosti s plněním těchto Obchodních podmínek budou řešeny negociací. V případě, že nedojde k dohodě mezi stranami, budou spory řešeny postupem stanoveným právním řádem České republiky.

9.6 Osoby využívající tento Internetový obchod souhlasí s tím, že většina komunikace s Prodávajícím bude probíhat elektronicky. Prodávající bude Kupujícího kontaktovat prostřednictvím elektronické pošty nebo poskytnutím informací zveřejněním v Internetovém obchodě. Kupující bude veškerou komunikaci a dotazy zasílat na adresu info@feelbrill.cz.